אז איך תבחרו את הבידול העסקי שלכם? הנה כמה רעיונות:
בידול ע”פ תחום התמחות ספיציפי – נגיד שלמדתם דיקור סיני, עכשיו זה הזמן להתמקד בתת תחום שתהיו המומחים בו. למשל: מדקר סיני מומחה לבעיות פיריון, או מדקר סיני המומחה לבעיות במערכת הנשימה. דוגמאות נוספות: ליוויתי בעבר תרפיסטית באומנות, שהבידול שהיא החליטה לבחור בו היה טיפול בנערות עם בעיות בדימוי גוף והפרעות אכילה. בתחום אחר, ליוויתי מאלף כלבים שהבידול שבחרנו עבורו היה אילוף כלבים מבוגרים מגיל 3 ומעלה.
בידול ע”פ קהל מטרה ממוקד – בידול יכול להיות גם קהל מטרה מיוחד,לדוגמה: מאמנת כושר, מומחית להכנה לכלות לפני חתונתן, או מדריכת הורים המומחית לטיפול בגירושים ובפרק ב’.
בידול ע”פ שיטת עבודה– לקוחות אוהבים לבחור מומחים שמאחוריהם עומדת שיטת עבודה מוכרת, למשל: מאמן לילדים עם הפרעת קשב או לקות למידה בשיטת רביב, מאמנת התפתחותית לתינוקות בשיטת צעד ראשון וכיו”ב.
בידול ע”פ אווירת העבודה – הרעיון הוא לייצר אווירה מיוחדת עבור הלקוחות שלכם, אווירה בלתי נשכחת שתגרום להם להעדיף דווקא אתכם. למשל קוסמטיקאית שמעצבת את הקליניקה שלה כמו ספא מפואר, או מסעדה הודית שכשנכנסים אליה מרגישים במסעדה יוקרתית בהודו.
בידול ע”פ מרכיבי המוצר – לעיתים מרכיבים מיוחדים של המוצר שלכם – הם מה שעושה את ההבדל. זה יכול להיות מרכיב שהוא פטנט מיוחד, כמו מפעל לייצור מזרונים מסוג מיוחד שלא מזיעים בהם!, או מרכיב שמתיישב טוב יותר עם הערכים שלכם כמו למשל מסעדה מחומרים טבעוניים בלבד.
בידול ע”פ שעות פעילות העסק – אם העסק שלכם הוא למשל פנצ’ריה שעובדת 24 שעות ביממה – הרי לכם בידול שיגרום ללקוחות להגיע אליכם במיוחד בשעות הקטנות של הלילה…
הרבה פעמים לקוחות אומרים לי – “למה לי לבדל את עצמי, ככה אפסיד המון לקוחות.?” אם כן אני מאמינה שההפך הוא הנכון!
לקוחות אוהבים לבחור מומחה לבעיה שלהם ואם הם ידעו שאתה המומחה לתחום ספיציפי שעשוי לפתור להם את הבעיה שלהם – הם יעדיפו לבחור בך.
אפשר להסתכל לרגע על עולם הרפואה כדי להבין זאת טוב יותר:
אם יש לך כאב גב, האם הבחירה שלך תהיה ללכת לרופא כללי או לאורטופד?
אז חישבו, מה יכול להיות הבידול שלכם?
הכותבת: רוני דרך
כתיבה שיווקית, שיווק באמצעות וידאו, דפי נחיתה וניוזלטר