עשה - מאפיינים שחשוב שיהיו בסרטונים שלכם:
הצגה עצמית: אנשים לא יתחברו אליכם אם הם לא ידעו מי אתם. חשוב שבכל תחילת סרטון תציגו את עצמכם. הכוונה להצגה עצמית ברמת השם ושם העסק שלכם. במקביל, בזמן שאתם מציגים את עצמכם יכולה להופיע בתחתית הסרטון מסגרת ובה רשום שמכם ומה העיסוק שלכם.
סלוגן: אם תנסו להיזכר באושיות מקצועיות שאתם מכירים בודאי תשימו לב שלרובם יש משפט או אמירה שמזוהים איתם כמעין סימן היכר שלהם, כמו למשל: "בדקתי ומצאתי", "שלא יעבדו עליכם" וכדומה. דבר זה עוזר לכך שתיחקקו בזיכרון של הצופים ונותן עוד סממן לייחודיות שלכם. תחשבו על משפט קצר הסוגר כל סרטון שלכם. משפט שמעביר את מי שאתם ואת הערך הייחודי שאתם מעניקים ללקוחות שלכם ותגידו אותו תמיד בסוף כל סרטון.
סיכום: סכמו בקצרה את כל מה שאמרתם לקראת סיום כל סרטון כדי ליצור תחושת סדר ותועלת ע"י הדגשת עיקר הדברים. למשל, אם נתתם חמישה טיפים בנושא לבוש, סכמו את כולם בחמש נקודות מתומצתות!
והכי חשוב – הנעה לפעולה: הנעה לפעולה יוצרת את המשכיות הקשר עם הצופה ומעניקה לדעה ולעמדה שלו חשיבות ומקום. תבקשו מהצופים לשתף אתכם ולשאול שאלות בנוגע לתחושות שלהם לגבי הסרטון שבו הם הרגע צפו, תזמינו אותם להיכנס לאתר שלכם, לעשות לייק לסרטון ולשתף… בקיצור תניעו את הצופים לפעולה בכל סוף סרטון.
אל תעשה - מאפיינים שלא כדאי שיהיו בסרטונים שלכם:
התפזרות: הרבה עסקים חושבים שבכך שהם מכניסים נושאים רבים בסרטון אחד הם מעניקים שפע לצופים, אך לא כך העניין. הצופים לא רואים שפע, אלא עומס מידע מפוזר ומבלבל. חשוב שתשמרו על אחידות ומיקוד. שכל סרטון ידבר על נושא אחד ולא יותר.
חזרתיות: נתקלתי רבות בסרטונים שאותה האמירה חזרה מספר רב של פעמים בוואריאציות שונות או שנתנו לאותו הרעיון דוגמאות רבות מידי. זה פוגע בריכוז של הצופה, משעמם ועשוי לפגוע בהעברת המסר והערך. הימנעו מזה! אל תחששו מכך שהצופים יפספסו או ישכחו את מה שאתם רוצים להעביר אם תתקדמו מהר בין רעיון לרעיון, תסמכו על הריכוז ויכולות הקליטה שלהם ותהיו בטוחים שמה שאתם רוצים להגיד יכנס לזיכרונם אפילו לאחר פעם אחת. דוגמה אחת או אמירה אחת לרעיון זה מספיק בהחלט.
פנייה לנישה מצומצמת מידי (אלא אם כן זאת הנישה הספציפית שלכם): תפנו בניסוחים שלכם גם לנשים וגם לגברים, תכתבו משפטים שכמעט כל אחד יוכל להזדהות איתם. תתנו דוגמאות שנוגעות לקהל רחב. בקיצור, תמיד תשאלו את עצמכם האם מישהו מקהל היעד שלכם עשוי להרגיש שזה לא מדבר אליו/עליו.
חוסר מבנה: הטעות הכי קריטית ונפוצה היא שלא מעניקים מבנה לסרטון! אם תשחררו סרטונים ללא מבנה הצופים ירגישו את זה ומבלי לדעת למה תיווצר אצלם תחושת אי נוחות ובלבול. כתיבת תסריט עם מבנה תעשה סדר גם לכם וגם לצופה, תעניק לכם יותר ביטחון בהעברת המסר ותשקף יותר טוב את המקצועיות שלכם.
ישנו מבנה ברור לתסריט של וידאו שיווקי מנצח אותו ניתן לקבל כחלק מסדרת המתנה שלי המדברת על שיווק באינטרנט באמצעות סרטוני וידאו. תוכלו להירשם בקישור הבא: http://bit.ly/28E9RyG
בעזרת הכלים שהצגתי לכם כאן, שהם רק חלק קטן מהכללים של עולם השיווק בוידאו, תוכלו ליצור לעצמכם כבר יתרון משמעותי מפני שבזמן שאחרים מפרסמים סרטונים – אתם תשחררו סרטונים שמושכים לקוחות!
תראו את הייחודיות שלכם
הכותב: בנצי פיצ'חדזה
וידאו פיץ' – סרטוני וידאו שיווקיים למאמנים, מטפלים ויועצים.