אחד החלקים החשובים בפעילות שיווקית (חלק שלצערי רבים מקלים בו ראש) הוא תכנון נכון של הפעילות.
כלי יעיל לתכנון הוא שאלת השאלות הבאות:
חמשת המה?
שאלות כגון:
מה המוצר / שירות שאני משווק?
מה מייחד את המוצר / שירות?
מה מייחד אותי?
מה התועלות שמתקבלות מהמוצר / שירות שלי?
מה ה"כאב" שאני פותר ללקוח שלי?
טיפ שאני נעזר בו אישית לא פעם עם לקוחותיי, אם לא ברור לכם מה מייחד אותכם, תשאלו את הלקוחות שלכם מדוע בחרו דווקא בכם, אנשים אוהבים לעזור ולשקף לכם את מה שהם רואים בכם.
השלב השני הוא חקר קהל היעד שלי- המי?
מי הוא קהל היעד שלי?
מה המאפיינים שלו? – מה הקהל שלי אוהב, מה הבעיות שלו? מה הצרכים שלו? מה הרגלי הגלישה שלו באינטרנט?
כיצד הוא צורך את התוכן שלו? סגנון החיים שלו? הרגלי הבילוי? ועוד.
שימו לב שישנם שירותים להם יש יותר מקהל יעד אחד חשוב לאפיין כל אחד מקהלי היעד
טיפ – תחשבו על הלקוחות הקיימים שלכם ונתחו את המאפיינים שלהם.
ונקנח בחשוב לא פחות האיך?
הוא למעשה החיבור בין ה"מה" ל"מי" – כיצד אני מחבר ביני / בין השירותים שאני מספק לבין הקהל שלי.
ככל שאבין בעצמי יותר לעומק את הבידול שלי ושל המוצר שלי ומה התועלות ואגדיר בצורה מדויקת את הקהל והמאפיינים שלו, אדע איך למכור לו ובאיזה כלי שיווק להשתמש.
בנוסף, הפניה ולבסוף המכירות יהיו לקהל המדויק ביותר עבורי, זה שאוכל לתת לו את הערך הגבוה ביותר ולמכור לו במחיר הנכון ביותר, הוא יהיה הקהל הפוטנציאלי ביותר עבורי ועבורו.
אז מחכה לשמוע את הגלגלים שלכם בראש עובדים ותזכרו אם אתם צריכים אני פה בשבילכם
עומר כהן
הכותב: עומר כהן omega360
מאמין גדול בעשיה מתוך תשוקה, במערכות יחסים,
בריצה למרחקים ארוכים ובהתמדה