בקטנה על ההבדלים בין הגיפים השונים והשימוש בהם
גיפים (gifs) הם למעשה אוסף של תמונות שמחוברות ביחד לפורמט המציג אותם ברצף מהיר, כמעט כמו סרטון. הדפדפנים והניידים שלנו מתחייסים לגיפים כמו תמונות, ולדוגמא, תוכלו להשתמש בגיף כתמונת נושא למאמרים בוורדפרס. לרוב, נשתמש בגיפים שאנחנו יוצרים בעצמנו, כדי להציג מוצר או FLOW כלשהוא, אבל אפשר גם להשתמש בגיפים מצחיקים או טרנדים כדי להעביר מסרים.
אפשר לראות את השימוש בגיפים במאמר מהאתר instapage, מאמר מעניין שמדבר על היתרונות והחסרונות של שימוש בגיפים וסרטונים באתר.
האם כדאי להשתמש בגיפים בפרויקט שלי?
בשנים האחרונות, ובאופן כללי, כבר פחות מומלץ היום להשתמש בגיפים מאחר ולרוב הם שוקלים יחסית הרבה ומכבידים על האתר, ולכן יותר מומלץ להשתמש בסרטונים בפורמט WEBM להעברת תוכן מקצועי, ואם אתם רוצים, וזה מתאים, אפשר להשתמש בגיפים כממים להעברת מסר כלשהוא, רק שימו לב להעביר אותם בכלי לכיווץ גיפים אם אתם מתכוונים להעלות אותם לאתר, לתמונות נשתמש בכלי לכיווץ תמונות.
יצירת גיף, איך עושים את זה?
יצירת גיפים היא פשוטה מאד, נכנסים לאתר הבא, בוחרים רצף תמונות, עורכים את ההגדרות, ומייצאים את הגיף לשימוש שלכם.
פרו טיפ: אם תרצו, באתר אפשר להמיר כמה פורמטים שונים לפורמט גיף, יוטיוב, פייסבוק, תמונות, ועוד.
לסיכום
יצירת גיפים היא פשוטה וקלה, לכו על זה, תתנסו בהגדרות השונות, רק שימו לב לכווץ את הגיף או לבחור בהגדרות ייצוא אופטימליות אם אתם מתכוונים להשתמש בגיף באתר שלכם.
נ.ב: גם לקאנבה יש כלי ליצירת גיפים, תוכלו לנסות כאן.
למעבר ליצירת גיפים